The compositions of Alejandro Vivas, both original pieces for choir or for symphony orchestra in a classical style as well as his arrangements - in a spectrum that covers both a symphonic and choral repertoire as well as contemporary styles: jazz, soul, gospel, children’s music, pop... - have been released and played by multiple soloists (Ainhoa Arteta, Estefanía Perdomo, Fabio Barrutia, Florencia Aragón, Luz Mª Bobadilla, Juan Manuel García-Cano, Nuria Elosegui) and national and international orchestras (National Symphony Orchestra of Paraguay, Lithuanian Chamber Orchestra, Metropolitan Orchestra of Madrid, Chamartín Symphony Orchestra, Alfredo Kraus Choir, Talía Choir, Madrid Chamber Orchestra, Laurus Freestyle Duo, Son-Brass Brass Band, Entropía Quartet, Amadeus Choir, Camerata Cantabile...). 

 

Three of his projects have been recognised as pioneering as they bought to the symphonic stage (National Auditorium of Music in Madrid) for the first time in the history of Spain, programmes with arrangements for the choir and orchestra, something which had never happened before in the classical music scene: jazz and soul (concerts recorded live and available on CD), children’s music played with toys instruments in the multi-award winning event The concert of toys for the multinational Toys R Us or, in Autumn 2014, a programme of Latin American rhythms including a live “Batucada”.

 

One of his more recognised works was the original soundtrack for the film The Escorial Conspiracy (Antonio del Real, 2008), a major feature film for which he wrote, orchestrated and recorded an exquisite score full of moving moments provided by the Spanish soprano Ainhoa Arteta as a soloist, the Metropolitan Orchestra of Madrid and the Talía Choir.

The score for "The Chess Player" has so far obtained more than 15 international awards.

Obras

 

Las composiciones de Alejandro Vivas, tanto sus originales en formato coral o sinfónico de estilo clásico como sus arreglos -en un espectro que cubre tanto repertorio sinfónico y coral como estilos contemporáneos: jazz, soul, gospel, infantil, pop...- han sido estrenadas e interpretadas ​por múltiples solistas (Ainhoa Arteta, Estefanía Perdomo, Fabio Barrutia, Florencia Aragón, Luz Mª Bobadilla, Juan Manuel García-Cano, Nuria Elosegui) y formaciones de ámbito nacional e internacional (Orquesta Sinfónica Nacional de Paraguay, Orquesta de Cámara de Lituania, Orquesta Metropolitana de Madrid, Orquesta Sinfónica Chamartín, Coro Alfredo Kraus, Coro Talía, Orquesta Cámara Madrid, Laurus Freestyle Duo, Grupo de Metales Son-Brass, Cuarteto Entropía, Coro Amadeus, Camerata Cantabile...). 

 

Tres de sus proyectos han sido reconocidos como pioneros al haber llevado a un escenario sinfónico (Auditorio Nacional de Música de Madrid), por primera vez en la historia de España, programaciones con arreglos para coro y orquesta de estilos de música que nunca antes habían pisado el circuito clásico: jazz y soul (conciertos grabados en directo y publicados en formato CD), música infantil interpretada con instrumentos de juguete en el multipremiado evento The concert of toys para la multinacional Toys R Us o, en otoño de 2014, un programa de ritmos latinoamericanos incluyendo una batucada en directo.

 

Una de sus obras  más reconocidas ha sido la banda sonora original de la película La conjura de El Escorial (Antonio del Real, 2008), una superproducción para la que escribió, orquestó y grabó una exquisita partitura repleta de momentos emocionantes en la que contó con la participación de la soprano española Ainhoa Arteta como solista, la Orquesta Metropolitana de Madrid y el Coro Talía. 

La partitura de "El jugador de ajedrez" ha obtenido hasta el momento más de 15 premios internacionales.

© 2018 by Alejandro Vivas - @avivasMusic - info@alejandrovivas.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now